Skip to content
1981
Volume 6, Issue 1
  • ISSN: 1751-9411
  • E-ISSN: 1751-942X

Abstract

Abstract

This study investigates the tone of election news coverage in the evening newscasts of four Iraqi satellite TV channels: Iraqia (government-run), Furat (Shiite), Hurria (Kurdish) and Baghdad (Sunni) for two weeks leading up to the general election. A total sample of 56 evening newscasts containing 857 news stories that were related to the election was analysed. Although all channels claimed to be addressing all Iraqis and to be following the principles of professional journalism, the evidence presented here argues that all four channels disregarded professional news values. Even the state-run al-Iraqia channel, that is supposed to be independent, showed preferences for some topics over others.

Loading

Article metrics loading...

/content/journals/10.1386/jammr.6.1.19_1
2013-03-01
2024-06-18
Loading full text...

Full text loading...

/content/journals/10.1386/jammr.6.1.19_1
Loading
This is a required field
Please enter a valid email address
Approval was a success
Invalid data
An error occurred
Approval was partially successful, following selected items could not be processed due to error